بهترین نرم افزار های طراحی سازه فولادی

معرفی 5 تا از کارآمدترین ابزارهای دیجیتال برای کمک به ترسیم و ایجاد بهترین طرح های فولادی طرح های سازه های فولادی می تواند برای زمانی که شما نیاز دارید ساختارهای خود را به روشی دقیق ترسیم کنید کمک بزرگی باشد. حتی اگر انجام این نوع مدل‌سازی آسان نباشد، ابزارهای دیجیتال کارآمدی وجود دارند که به شما اطمینان می‌دهند که طرح شما به دقت ایجاد شده است.
بهترین نرم افزار های طراحی سازه فولادی

معرفی 5 تا از کارآمدترین ابزارهای دیجیتال برای کمک به ترسیم و ایجاد بهترین طرح های فولادی

طرح های سازه های فولادی می تواند برای زمانی که شما نیاز دارید ساختارهای خود را به روشی دقیق ترسیم کنید کمک بزرگی باشد.

حتی اگر انجام این نوع مدل‌سازی آسان نباشد، ابزارهای دیجیتال کارآمدی وجود دارند که به شما اطمینان می‌دهند که طرح شما به دقت ایجاد شده است.

بنابراین می توانید توصیفی ترین مدل های سه بعدی را با استفاده از نرم افزار طراحی مهندسی مناسب طراحی کنید.

تاوریست در لیست زیر، راه حل های بسیار مفیدی را برای ایجاد بهترین طرح های فولادی که تا به حال انجام داده اید، شرح داده است.

در گذشته، اگر می خواستید یک سازه فولادی بسازید، ابتدا باید به صورت دستی یک نقشه ساختمانی ایجاد می کردید و صدها طرح را روی کاغذ می کشید. این یک فرآیند خسته کننده در مقایسه با استفاده از نرم افزار طراحی سازه فولادی است.

یکی از سخت‌ترین بخش‌های ایجاد سازه‌های فولادی با استفاده از اسکیس این است که فقط پس از ساخت می‌توانید مقاومت اسکلت فلزی را آزمایش کنید. امروزه طراحان سازه های فولادی از نرم افزارهای تخصصی برای رسیدن به این دست از اهداف خود استفاده می کنند.

امروزه، هر کسی که توانایی طراحی را دارد می‌تواند از نرم‌افزار تخصصی استفاده کند که به شما امکان می‌دهد به راحتی سازه‌های فولادی پیچیده را با سهولت بسیار بیشتری نسبت به زمانی که این کار را به صورت دستی انجام می‌دادید، ایجاد کنید.

در این مقاله، برخی از بهترین گزینه های نرم افزاری موجود در بازار را بررسی خواهیم کرد که می توانند شما را در طراحی پروژه فولادی خود کمک کند.

 

بهترین ابزار طراحی سازه فولادی برای ویندوز 10 چیست؟

Advance Steel – Autodesk

– اشیاء ساختاری هوشمند

Advance Steel از Autodesk یکی از قدرتمندترین ابزارها برای طراحی سازه های فولادی بر روی کامپیوتر شما است.

این نرم افزار بر روی پلت فرم اتوکد ساخته شده است و به شما قدرت ایجاد مدل سازی سه بعدی و استفاده از اتصالات فولادی پارامتریک، پله ها، نرده ها و … را می دهد.

می توانید با استفاده از ویژگی های یکپارچه آن، ورق فلزی و صفحه تا شده ایجاد کنید.

شما می توانید از Advance Steel برای دسترسی و انتقال داده ها و ویژگی های پروژه خود استفاده کنید و به راحتی ساختارهای کاملی را با افزونه Dynamo ایجاد کنید.

شما این توانایی را دارید که بخش های خاصی از پروژه خود را جدا کنید و به راحتی اطلاعات دقیقی در مورد آن به دست آورید.

Advance Steel همچنین دارای طیف گسترده ای از اشیاء و ابزارهای دیگر در کتابخانه برنامه است. طیف گسترده ای از اشیاء موجود در کتابخانه به شما کمک می کند تا پروژه خود را سریعتر پیش ببرید و نیازی به ایجاد هر عنصر از ابتدا نداشته باشید.

 

ویژگی های کلیدی Advance Steel از Autodesk عبارتند از:

  • اشیاء ساختاری هوشمند
  • نقشه های مغازه فولاد
  • داده NC – می تواند داده ها را برای ماشین های کارگاهی CNC تولید کند
  • BOM بر اساس داده های طراحی است
  • قابلیت همکاری سه بعدی AutoCAD Plant
  • ربات ساختاری – بهینه سازی ساختارها با استفاده از پیوندهای دوطرفه
  • API باز و انعطاف پذیر
  • امکان کار همزمان چندین کاربر روی یک پروژه
  • می‌توانید اشیا را بر اساس وضعیت تأیید رنگ‌بندی کنید

اگر احساس می کنید که به یک آموزش گام به گام در مورد نحوه استفاده از Advance Steel نیاز دارید، می توانید طیف خوبی از آموزش ها را برای انتخاب از صفحه رسمی نرم افزار پیدا کنید.

AutoDesk Revit

– ویژگی اسناد طراحی

Autodesk Revit یک نرم افزار BIM است که دارای ویژگی های گسترده ای است که شامل گزینه های طراحی سازه پیشرفته می شود.

با Autodesk Revit، می توانید تحلیل ساختاری مدل های خود را انجام دهید. همچنین می توانید مدل های فیزیکی طرح ها را تولید کنید. علاوه بر این، اگر نیاز به تنظیم طرح‌های دقیق‌تری دارید، نرم‌افزار این موضوع را نیز با ویژگی اسناد طراحی خود پوشش می‌دهد.

این نرم افزار یک محیط کاری بهینه را برای تیم ها فراهم می کند. شما می توانید پروژه های مشترکی ایجاد کنید که از طریق یک شبکه فایل های مشترک متمرکز قابل دسترسی هستند.

از آنجایی که مجموعه ابزار بسیار گسترده است، رابط کاربری نیز گسترده است، اما آنها آموزش ها و راهنماهایی را ارائه می دهند که به کاربران جدید کمک می کند تا با ویژگی ها آشنا شوند.

علاوه بر این، باید بدانید که می توانید با تیم های خود و در سراسر رشته ها همکاری کنید. رشته های بیشتری مانند معماری و مهندسی را در یک محیط یکپارچه به ارمغان می آورد.

بنابراین، می‌توانید طرح‌های مدل‌سازی سه‌بعدی خود را به سرعت با این نرم‌افزار پیچیده، با استفاده از خدمات خودکار برای کارهای معمول و تمرکز بر روی تصویر بزرگ، بهبود بخشید.

 

ویژگی های کلیدی Autodesk Revit عبارتند از:

  • طراحی و ایجاد مدل های آزاد
  • مدل های سه بعدی را از طرح های دو بعدی تولید کنید
  • جایگزین های مختلف برای یک طرح ایجاد کنید
  • وظایف و پروژه ها را می توان برنامه ریزی کرد
  • خودکارسازی کارهای روتین

Autodesk Revit ابزاری است که برای معماران و مهندسان در تمام سطوح طراحی شده است. تطبیق پذیری آن باعث می شود که برای کارگران مستقل و تیمی مناسب باشد.

رم فولادی

– استانداردها و مشخصات بین المللی

RAM Steel

نرم افزار RAM Steel که توسط بنتلی ساخته شده است یکی از بهترین نرم افزارهای طراحی سازه فولادی موجود در بازار است.

این نرم افزار  به شما امکان می دهد طرح های سازه فولادی پیشرفته طراحی و ایجاد کنید.

این برنامه فوق العاده مفید است و ویژگی های آن ثابت می کند که نرم افزار حرفه ای است که بدون توجه به پیچیدگی پروژه شما قابل استفاده است.

با رم فولادی می‌توانید کارهای تکراری را در فرآیند طراحی خودکار کنید. این به شما امکان می دهد مقدار قابل توجهی در زمان صرفه جویی کنید و کارآمدتر کار کنید.

این ابزار به شما امکان می‌دهد بر روی بخش‌های مرکزی پروژه که نیاز به توجه بی‌نظیر شما دارند، تمرکز کنید.

یکی از کارآمدترین ویژگی های RAM Steel محاسبه قدرتمند بارهای شاخه ای است.

این به شما امکان می دهد ساختمان هایی مطابق با قوانین ساختمان ایجاد کنید و به شما کمک می کند بارهای وارد شده بر اتصالات سازه فولادی خود را کاهش دهید.

 

سایر ویژگی های کلیدی RAM Steel عبارتند از:

  • طراحی و تحلیل مدل های ساختاری
  • طیف گسترده ای از استانداردها و مشخصات بین المللی
  • پایداری سازه فولادی خود را با اعمال باد، بارهای لرزه ای و غیره آزمایش کنید
  • توانایی تولید اسناد طراحی
  • می توانید هندسه مدل ساختاری را بین برنامه ها انتقال دهید

این یک نرم افزار پولی است که چندین طرح اشتراک را ارائه می دهد. برخی بیشتر به سمت استفاده فردی/آموزشی می پردازند و برخی دیگر برای پروژه های سطح سازمانی ساخته شده اند.

 

Edilus Steel  فولاد ادیلوس

– برآورد قیمت سازه های دینامیکی

Edilus Steel  از ACCA Software یک ابزار طراحی سازه فولادی قدرتمند است که مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM) را نیز ادغام می کند.

این نرم افزار به شما در طراحی و تایید هر سازه فولادی کمک می کند. Edilus Steel می تواند به خوبی با نرم افزارهای دیگر Edilus مانند Concrete یا Edilus Masonry کار کند.

این به شما این امکان را می دهد که یک ساختمان کامل را از ابتدا ایجاد کنید در حالی که نرم افزار تخصصی برای هر قسمت از سازه دارید.

با فولاد Edilus می توانید محاسباتی را برای کل سازه یا قسمت های خاص سازه انجام دهید، مسائل سازه ای را به راحتی حل کنید، نمودارها و نمایش های گرافیکی ایجاد کنید و غیره.

این نرم افزار طراحی سازه به شما این امکان را می دهد که از حل کننده FEM برای محاسبه و آزمایش ساختار طراحی خود استفاده کنید.

 

سایر ویژگی های کلیدی Edilus Steel عبارتند از:

هر مدل BIM با استفاده از اشیاء پارامتریک – ستون ها، تیرها، مهاربندی ها و غیره ایجاد می شود.

شبکه های مغناطیسی – به شما امکان می دهد نقاط مغناطیسی را در ساختار با هر شکل و اندازه ایجاد کنید

ورودی سه بعدی – با قابلیت کنترل، درج و جابجایی هر ویژگی

امکان مشاهده هر قسمت از سازه فولادی شما با تجزیه و تحلیل گرافیکی کرنش و جابجایی

برآورد قیمت سازه های دینامیکی

اگر احساس می کنید که به یک راهنمای گام به گام در مورد نحوه استفاده از فولاد Edilus نیاز دارید، می توانید آن را در صفحه رسمی پیدا کنید.

نرم افزار Dlubal – RSTAB

– ساختارهای سطح حرفه ای

RSTAB از Dlubal یکی دیگر از ابزارهای پیچیده و قدرتمند طراحی سازه های فولادی است که می توانید برای سازه های سطح حرفه ای از آن استفاده کنید.

با استفاده از این ابزار می توانید به سرعت یک مدل سازه را آنالیز کنید و سپس به راحتی نیروها و تغییر شکل هایی را که بر سازه شما اعمال می شود محاسبه کنید.

اگر به ابزارها و ویژگی های اضافی برای طراحی ساختمان خود نیاز دارید، می توانید طیف وسیع تری از افزونه های Dlubal را در سایت رسمی پیدا کنید.

یکی از مفیدترین ویژگی های RSTAB این است که کاملاً با نرم افزار CAD و مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM) سازگار است.

این به کاربران اجازه می‌دهد تا انتقال اطلاعات از یک نرم‌افزار به نرم‌افزار دیگر را ساده‌تر کنند و افزودن سطح جدیدی به طراحی شما را آسان‌تر از همیشه می‌کند.

RSTAB شامل ویژگی های لازم برای انجام تحلیل و طراحی اجزا محدود سه بعدی است که می توانید از آنها برای تعریف سازه ها، بارها و مواد برای مسطح استفاده کنید.

 

سایر ویژگی های کلیدی RSTAB عبارتند از:

  • می تواند تنش اعضا و سطوح را تجزیه و تحلیل کند و آنها را برای محدود کردن تنش ها مقایسه کند
  • پیچ خوردگی تاب – تحلیل پیچش جانبی اعضا
  • تجزیه و تحلیل پایداری ارزش ویژه – تحلیل پایداری خطی و غیرخطی
  • اگر به آموزش نحوه شروع استفاده از RSTAB نیاز دارید، به صفحه پشتیبانی رسمی بروید.

 

 

طراح سازه تکلا Tekla

-بهینه سازی ساختمان های چند متری

این گزینه نرم افزاری یک ابزار حرفه ای عالی است که برای طراحی سازه های فولادی ایجاد شده است. این برنامه دارای طیف گسترده ای از ویژگی ها برای طراحی استیل است که به شما امکان می دهد به راحتی طرح های موجود را به طور کارآمد ایجاد یا ویرایش کنید.

شما می توانید از Tekla برای مشاهده سریع تفاوت بین طرح های طراحی با استفاده از ویژگی مقایسه سریع آن استفاده کنید. این نرم افزار به گونه ای طراحی شده است که در نرم افزار BIM گنجانده شود.

 

ویژگی های کلیدی نرم افزار Tekla عبارتند از:

قابلیت بهینه سازی ساختمان های چند متری

نرم افزار کاملا خودکار

تجزیه و تحلیل و طراحی یکپارچه – زمان تجزیه و تحلیل داده ها به طور قابل توجهی کاهش می یابد

شما می توانید آرماتورهایی را به طراحی خود اضافه کنید – ستون ها، دال ها و به طور خودکار تغییرات را در کل ساختار اعمال کنید

امکان طراحی تمام سازه فولادی به صورت خودکار، بر اساس نیاز

گروه طراحی و مهندسی تاوریست با بهره بردن از تخصص پرسنل مجرب و بنا به درخواست مشتری، طراحی سه بعدی و محاسبات فنی را انجام داده و پس از اخذ تاییدیه کارفرما ضمن تهیه نقشه های کارگروهی موضوع را به واحد ساخت و تولید ارجاع می دهد تا نمونه اولیه تولید گردد.

نرم افزار تکلا Tekla یکی از نرم افزار های قدتمند مورد استفاده در تیم طراحی و مهندسی تاوریست است.

تاوریست یکی از با سابقه ترین دکل سازان ایران است که با استفاده از تکنولوژیهای نوین مهندسی تولید، ظرفیت تولید سالانه بالغ بر 12000 تن انواع دکل های انتقال نیرو و دکل های مخابراتی لتیس را دارا می باشد.

در این مقاله، برخی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار را بررسی کردیم که به شما امکان می‌دهد طرح‌های فولادی را روی رایانه شخصی خود ایجاد کنید. ویژگی های مختلف هر یک از این برنامه ها مطمئناً شما را در مسیر طراحی خود قرار می دهد.

از لیست ارائه شده در این مقاله چه گزینه هایی را انتخاب کردید؟ دلیل آن را در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید