مطالب

همه چیز درباره دکل های مخابراتی

همه چیز درباره دکل های مخابراتی

دكل ها معمولا از آهن و از نوع 37ST و 44ST و  52STمورد استفاده قرار مي گيرد. جهت جلوگيري از خوردگي و زنگ زدگي معمولا قطعات دکل را گالوانیزه میکنند. نوع پيچ و مهره هاي استفاده شده در دكلها اغلب از نوع پيچهاي مقاوم 325A  يا معادل آن گريد 8/8 و معمولا بصورت گالوانيزه و يا در مواردي بصورت استيل هستند. در دكل بايد ميزان باد در آن منطقه و حوادثي مانند ميزان فشار زلزله و … را بررسي كرد. براي طراحي دكل ها آيين نامه و استانداردهاي خاصي وجود دارد كه براي انواع دكل متناسب با نامشان كاملا متفاوت است. دكل ها در قسمت هاي مختلف و براي كاربردهاي كاملا متفاوت استفاده می شوند. از انواع دكل ها مي توان به موارد زير اشاره كرد:

توضیحات بیشتر »
ایستگاه پایه مخابراتی چیست؟

ایستگاه پایه مخابراتی چیست؟

ایستگاه پایه یک اصطلاح رایج در مخابرات برای گیرنده رادیویی با یک یا چند آنتن است. در حالی که ایستگاه پایه کاربردهای زیادی دارد، اغلب برای تلفن همراه، ارتباطات بی سیم و حتی شبکه های کامپیوتری بی سیم استفاده می شود.

یک ایستگاه پایه مخابراتی به عنوان نقطه ارتباطی اصلی برای یک یا چند دستگاه تلفن همراه بی سیم کار می کند. این یک فرستنده گیرنده ثابت است که قادر به ارسال و دریافت سیگنال های بی سیم از طریق آنتن های ایستگاه پایه فرکانس رادیویی (RF) برای انتقال سیگنال های RF به دستگاه های دیگر است.

توضیحات بیشتر »
انواع رایج مقره ها در خطوط انتقال نیرو

انواع رایج مقره ها در خطوط انتقال نیرو

عایق ماده ای است که اجازه نمی دهد الکتریسیته آزادانه جریان یابد.  این فرایند به دلیل پیوند محکم مواد عایق است که امکان حرکت آزادانه را به الکترون ها نمیدهد.همچنین نیمه هادی ها و هادی ها مواد غیر عایق هستند، به این معنی که به راحتی می توانند جریان الکتریکی را هدایت کنند. عایق ها نسبت به نیمه هادی ها یا هادی ها مقاومت بیشتری دارند. آنها بیشتر برای محافظت از موادی که الکتریسیته را هدایت می کنند استفاده می شوند.

توضیحات بیشتر »
انواع روش های گالوانیزه

انواع روش های گالوانیزه

گالوانیزه کردن یا گالوانیزاسیون، یک فرآیند تولیدی است که در آن یک پوشش روی بر روی فولاد یا آهن اعمال می شود تا از زنگ زدگی محافظت کند. چندین فرآیند برای گالوانیزه کردن در دسترس است، اما یکی متداول ترین روش های ارائه شده و مورد استفاده، گالوانیزه گرم نامیده است.

توضیحات بیشتر »
پست برق چیست؟

پست برق چیست؟

چیدمان تجهیزات الکتریکی به نحو مناسبی که برای کنترل/تغییر برخی از خصوصیات منبع برق استفاده می شود، پست برق نامیده می شود. تاوریست در این مقاله به بررسی 15 جزء پست برق میپردازد.

انواع مختلفی از عملکردهای یک پست وجود دارد که بین ایستگاه تولید و انتهای بار مورد استفاده قرار می گیرد:

توضیحات بیشتر »
نرم افزار TNX Tower

نرم افزار TNX Tower

نرم افزار TNX Tower یک برنامه طراحی، مدل سازی و تحلیل چند منظوره قدرتمند و قابل اعتماد برای مهندسین عمران و سازه است که به آنها کمک می کند تا دکل های مخابراتی را طراحی کنند.این نرم افزار یک برنامه کارآمد و جامع است که طیف گسترده ای از ابزارهای پیشرفته را برای مدل سازی سریع و ویژگی هایی مانند سه بعدی ارائه می دهد.

توضیحات بیشتر »
بهترین نرم افزار های طراحی سازه فولادی

بهترین نرم افزار های طراحی سازه فولادی

معرفی 5 تا از کارآمدترین ابزارهای دیجیتال برای کمک به ترسیم و ایجاد بهترین طرح های فولادی

طرح های سازه های فولادی می تواند برای زمانی که شما نیاز دارید ساختارهای خود را به روشی دقیق ترسیم کنید کمک بزرگی باشد.

حتی اگر انجام این نوع مدل‌سازی آسان نباشد، ابزارهای دیجیتال کارآمدی وجود دارند که به شما اطمینان می‌دهند که طرح شما به دقت ایجاد شده است.

توضیحات بیشتر »
تعمیر و نگهداری دکل

تعمیر و نگهداری دکل های مخابراتی

آنلاین نگه‌داشتن دکل‌ها و عملیاتی کردن بدون وقفه، یک اولویت حیاتی برای شرکت‌های مخابراتی است. بسیاری از مشکلاتی که منجر به قطع برق می شوند با انجام تعمیر و نگهداری منظم قابل پیشگیری هستند.
بیایید تمام موارد ضروری را که باید بدانید تا دکل های مخابراتی خود را به درستی نگهداری کنید، مشتریان را راضی نگه دارید و از خسارات مالی سنگین جلوگیری کنید، مرور کنیم.

توضیحات بیشتر »
سفارش دکل مخابراتی

سفارش دکل مخابراتی

اگر شما هم به عنوان یک کارفرما برای سفارش دکل مخابراتی دچار سردرگمی شده اید توصیه تاوریست به شما مطالعه دقیق این مطلب است.

شما چه کارفرمای خصوصی و چه دولتی باشید لازم است تا اطلاع دقیقی از مراحل سفارش دکل تا اجرای پروژه دکل داشته باشید، از همین جهت مجموعه تاوریست به عنوان یکی از با سابقه ترین شرکت های ساخت دکل و سازه های فلزی در ایران ، توضیحات کاملی را در ادامه این مطلب برای شما آماده کرده است.

توضیحات بیشتر »
صادرات دکل

صادرات دکل

کشور ایران به دلیل داشتن منابع آهن و کارخانه های فولاد و تیرآهن و میلگرد سازی قطب این صنعت در خاورمیانه به حساب می آید . به همین منظور صادرات سازه های فلزی مانند صادرات دکل مهاری ، دکل خودایستا ، دکل منوپل و متعلقات آن از کشور ایران و ترانزیت به کشورهای خاورمیانه برای کشورهای مقصد سود آور بوده است .

توضیحات بیشتر »