ایستگاه پایه مخابراتی چیست؟

ایستگاه پایه یک اصطلاح رایج در مخابرات برای گیرنده رادیویی با یک یا چند آنتن است. در حالی که ایستگاه پایه کاربردهای زیادی دارد، اغلب برای تلفن همراه، ارتباطات بی سیم و حتی شبکه های کامپیوتری بی سیم استفاده می شود. یک ایستگاه پایه مخابراتی به عنوان نقطه ارتباطی اصلی برای یک یا چند دستگاه تلفن همراه بی سیم کار می کند. این یک فرستنده گیرنده ثابت است که قادر به ارسال و دریافت سیگنال های بی سیم از طریق آنتن های ایستگاه پایه فرکانس رادیویی (RF) برای انتقال سیگنال های RF به دستگاه های دیگر است.
ایستگاه پایه مخابراتی چیست؟

 

ایستگاه پایه مخابراتی چیست؟

ایستگاه پایه یک اصطلاح رایج در مخابرات برای گیرنده رادیویی با یک یا چند آنتن است. در حالی که ایستگاه پایه کاربردهای زیادی دارد، اغلب برای تلفن همراه، ارتباطات بی سیم و حتی شبکه های کامپیوتری بی سیم استفاده می شود.

یک ایستگاه پایه مخابراتی به عنوان نقطه ارتباطی اصلی برای یک یا چند دستگاه تلفن همراه بی سیم کار می کند. این یک فرستنده گیرنده ثابت است که قادر به ارسال و دریافت سیگنال های بی سیم از طریق آنتن های ایستگاه پایه فرکانس رادیویی (RF) برای انتقال سیگنال های RF به دستگاه های دیگر است.

ردیابی این سیگنال‌های ارسال شده بین دستگاه‌ها و ایستگاه‌های پایه ضروری است، و اینجاست که نرم‌افزار دوقلوی دیجیتال وارد تصویر می‌شود. یک نرم افزار دوقلو دیجیتال شبیه سازی مجازی دارایی های فیزیکی در محل یا از راه دور است که از داده های حسگر برای نظارت، ردیابی و مدیریت این دارایی ها استفاده می کند.

در هر روز در ایالات متحده، هر حامل دیجیتال 150 میلیون دستگاه را ردیابی می کند که هر روز 4 پتابایت داده تولید می کند. علاوه بر این، انتظار می‌رود که تعداد دستگاه‌ها با فناوری 5G در افق افزایش یابد و ردیابی عناصر بین دستگاه‌ها و ایستگاه‌های پایه را دشوارتر کند. بنابراین، دوقلوهای دیجیتال برای بهینه‌سازی شبکه عالی هستند و آن را راهی آسان‌تر، سریع‌تر و مقرون‌به‌صرفه برای ردیابی انتقال گسترده داده‌ها می‌سازند.

 

چرا ایستگاه های پایه اینقدر مهم هستند؟

ایستگاه‌های پایه مرکز اتصالات در بخش‌های مختلف هستند و از شبکه، ارتباطات و انتقال داده پشتیبانی می‌کنند. ادغام فناوری 5G، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و بسیاری از برنامه های کاربردی دیگر تنها بر اهمیت ایستگاه های پایه افزوده است. اکنون که می دانیم ایستگاه پایه چیست، بیایید نگاهی به چند دلیل مهم بودن ایستگاه های پایه سلولی در دنیای مخابرات بیاندازیم:

افزایش تعداد دستگاه های تلفن همراه

ایستگاه های پایه مخابراتی به عنوان برج های اینترنت سلولی 5G نیز شناخته می شوند. با افزایش تقاضا برای دستگاه‌های سلولی (به لطف فناوری 5G و بسیاری عوامل دیگر) ، تعداد ایستگاه‌های پایه سلولی مورد نیاز افزایش خواهد یافت. همچنین، تعداد فزاینده‌ای از مردم از تلفن‌های همراه خود برای عملیات‌های سنگین استفاده می‌کنند که بر دکل‌های  مخابراتی موجود فشار وارد می‌کند. بنابراین، ایستگاه های پایه بیشتر تنها به بهبود انتقال بین آنتن های برج سلولی و دستگاه ها کمک می کند.

 

مدیریت بدون زحمت ترافیک موبایل با ایستگاه های پایه تلفن همراه

افزایش تصاعدی در ترافیک تلفن همراه نیاز به شبکه های سلولی متراکم دارد. خدمات 5G در حال حاضر در بیش از 1500 شهر در بیش از 60 کشور در سراسر جهان مستقر شده است. افزایش تعداد ایستگاه های پایه بی سیم تنها راه برای مدیریت ترافیک بیشتر موبایل است. فناوری 5G-NR از سیگنال های mmWave استفاده می کند که مناطقی به بزرگی شبکه های 3G/4G را پوشش نمی دهد. بنابراین ممکن است برای مقابله با ترافیک موبایل 5G به ایستگاه های پایه تخصصی نیز نیاز داشته باشیم.

 

اتصال بدون درز بین شبکه های ماهواره ای و زمینی

ماهواره ها از طریق ایستگاه های پایه به شبکه های زمینی متصل می شوند. همانطور که یک ماهواره از زمین دورتر می شود، به ایستگاه های پایه بیشتری برای متصل ماندن نیاز دارد. این امر اهمیت داشتن تعداد بالای ایستگاه های پایه را تشدید می کند.

استفاده از انرژی های تجدیدپذیر برای نیرو دادن به ایستگاه های پایه می تواند به کاهش هزینه این واحدهای اضافی و تغییر مقدار انرژی مورد نیاز برای ادامه کار ایستگاه های پایه کمک کند. علاوه بر این، پیاده‌سازی سیستم‌های مدیریت نظارت از راه دور (RMM) به کاهش صورت‌حساب‌ها کمک می‌کند و در عین حال از محیط‌زیست آگاه هستند.

 

موارد استفاده فعلی از ایستگاه های پایه

ایستگاه های پایه ستون فقرات سازمان های مخابراتی و خدماتی هستند که ارائه می دهند. علاوه بر این، ایستگاه های پایه چندین مورد استفاده دیگر نیز دارند. بیایید نگاهی بیندازیم:

نقشه برداری زمینی

در بخش نقشه برداری زمین، یک ایستگاه پایه مانند یک گیرنده GPS کار می کند که به طور دقیق در یک مکان مشخص مشخص ثابت شده است. این ایستگاه پایه اطلاعات تصحیح را از اتصالات با گیرنده های GPS  قابل حمل در نزدیکی به دست می آورد. با کمک داده های موقعیت به دست آمده توسط ایستگاه های سیار، نقشه برداران زمین می توانند نتایج ثابت و دقیقی به دست آورند.

واقعیت مجازی

سیستم های واقعیت مجازی (VR) همچنین از ایستگاه های پایه برای ارائه داده های بی سیم و موقعیت های ثابتی که دستگاه های VR برای محاسبات استفاده می کنند، استفاده می کنند. این را می توان به راحتی با فرکانس رادیویی و سیگنال های مادون قرمز از طریق ایستگاه های پایه انجام داد.

 

شبکه های کامپیوتری

در این منطقه، یک ایستگاه پایه یک فرستنده رادیویی است که به عنوان دروازه بین یک شبکه بی سیم و سیمی کار می کند. این یک هاب مرکزی برای ارتباط شبکه بی سیم بین کامپیوترها است. در اصطلاح شبکه های کامپیوتری، ایستگاه پایه به عنوان “روتر بی سیم” نیز شناخته می شود.

 

رادیو دو طرفه

در سیستم های رادیویی دو طرفه، یک ایستگاه پایه به عنوان نقطه اصلی اتصال کار می کند. به صورت ثابت کار می کند

به پیوند ارتباطی با سایر دستگاه های قابل حمل در این زمینه پایان دهید.

 

خانه های هوشمند

ایستگاه پایه پایه و اساس یک سیستم خانه هوشمند است. این می‌تواند حسگرها، دوربین‌ها و سایر دستگاه‌ها را به هم متصل کند تا اعلان‌های هم‌زمان و دسترسی 24/7 را به شما بدهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید