دکل دوربین مداربسته

امروزه با توجه به معضلات ترافیکی موجود در اماکن شهری، خیابان ها، بزرگراه ها و همچنین جاده های بین شهری، وجود دکل دوربین و دوربین های ترافیکی و امنیتی بیش از پیش احساس می شود. دوربین های اسپید دام، بولت، پلاک خوان، تردد شمار و کنترل سرعت از انواع دوربین هایی هستند که برای حفظ امنیت و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در شهرها و جاده ها نصب می شود. برای استفاده درست از این دوربین ها، ایجاد زاویه مناسب، افزایش برد میدان دید و همچنین کاهش دسترسی عمومی، نیازمند استفاده از انواع دکل دوربین و پایه های طراحی شده هستیم. دکل ها و پایه های دوربین دارای ویژگی های خاصی هستند که برخی از این ویژگی ها به شرح زیر می باشند:

ویژگی های دکل دوربین

ارتفاع : ارتفاع دکل دوربین از ۲ متر شروع شده و بسته به محل نصب، شرایط آب و هوایی، میدان دید و همچنین درخواست سفارش دهنده تا ۳۰ متر افزایش پیدا می کند. همچنین لرزش نوک این نوع دکل ها به طور معمول کمتر از ۲ سانتیمتر در باد ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت لحاظ می‌شود. لازم به ذکر است که طراحی دکل برای هر سرعت بادی و با در نظر گرفتن هر مقدار لرزشی تئسط تیم طراحی و مهندسی مجموعه تاوریست امکان پذیر است.

ساختار بدنه : چند وجهی بودن، سطح مقطع بزرگتر، ضخامت ورق آهن و نوع ساختار دکل همه و همه از مواردی هستند که باعث مقاومت هرچه بیشتر در برابر ضربات فیزیکی و بادهای شدید شده و عموما از حرفه ای ترین نوع دکل دوربین هستند، سنجیده می شوند.

طریقه مونتاژ : مونتاژ دکل ها بسته به سفارش مشتری به دو صورت فلنچی (به وسیله اتصالات صفحه فلنچ و پیچ و مهره بر روی یکدیگر متصل می شوند ) و یا اورلپی (قطعات دکل به صورت هرمی و با دو قطر غیر همسان توسط ابراز مخصوص داخل یکدیگر فیت می شوند )

نوع پوشش : برای جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی ورق آهن بکار رفته در محصولات از دو نوع پوشش حفاظتی گالوانیزه گرم (بصورت آبکاری و غرقه شدن محصول در استخر یا حمام روی) و یا رنگ آلکیدی، اپوکسی و پلی اورتان (بصورت رنگ کاری هوا خشک و اسپری کردن مخلوطی از رنگ و رزین) صورت می گیرد.

مزایای نصب دوربین بر روی دکل

  • به حداکثر رساندن زاويه ديد دوربين با نصب در ارتفاع نسبتا بالایی از سطح
  • دور از دسترس بودن براي افراد غير مرتبط و همچنین کاهش احتمال سرقت دوربین
  • افزايش دقت و کارايي دوربين هاي پلاک خوان کمک بزرگی به پیگیری تخلفات می کند.
  • نصب دوربین در بالای دکل این امکان دا ایجاد می کند که حتی نقاط کور را هم زیر نظر داشته باشید.
  • نصب دوربین بر روی دکل به افزايش تخمين سرعت وسايل نقليه کمک می کند که کاهش تخلفات رانندگی را در پی دارد.
  • افزايش برد ديد دوربين

نحوه محاسبه قیمت دکل دوربین

نوع دکل

مکعبی، لوله‌ای، چند وجهی، ماژولار

تعداد پایه

تعداد پایه برای نصب دوربین و قابلیت نصب پرژکتور

جنس دکل

آهن با روکش گالوانیزه، آلومینیوم، آلیاژهای دیگر

پوشش دکل

گالوانیزۀ گرم، رنگ اپوکسی، رنگ معمولی

تعداد شاخه

تعداد شاخه و قطر و اندازه‌های آن‌ها

ارتفاع دکل

از ۲ تا ۳۰ متر

انواع دکل دوربین براساس ساختار

لوله ای:این محصول به عنوان ساده ترین و ارزان ترین مدل دکل دوربین شناخته میشود که برای مواردی کاربرد دارد که تعداد اندکی دوربین در ارتفاع کم بکار گرفته میشود.در واقع کاربرد این محصول برای اماکنی با حساسیت کمتر امنیتی و نظارتی میباشد.

مکعبی:این محصول از پروفیل و قوطی های آهنی ساخته میشود که نسبت به دکل های لوله ای از مقاومت بیشتر برخوردار است اما این مدل از دکل دوربین نیز صرفا برای مواردی که نیاز به استقرار دوربین در ارتفاع کم میباشد کاربرد دارد به طوری که حداکثر ارتفاع توصیه شده برای این محصول 6 متر میباشد

چند وجهی:این مدل از دکل دوربین به صورت 6 یا 8 وجهی  و جهت افزایش مقاومت به صورت مخروطی طراحی میشود به این صورت که سطح مقطع سازه از پایین به بالا کاهش میابد  و از طرف دیگر این مجصول را با ورق به ضخامت 5 میلیمتر و یا بیشتر تولید میکنند تا با افزایش وزن نهایی سازه مقاومت ان در برابر وزش باد افزایش یابد و از لرزش جلوگیری گردد و در نتیجه تصویر تهیه شده از دوربین های نصب شده بر این محصول از کیفیت بیشتری برخوردار باشد که این امر موجب شده این مدل از دکل دوربین از استقبال بیشتری از سوی مشتریان قرار بگیرد.

سوالات متداول

شما می توانید برای دریافت اطلاعات تکمیلی در رابطه با انواع دکل های دوربین با شماره 09911005410 تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان ما در رابطه با پروژه خود استفاده کنید.

گروه طراحی و مهندسی تاوریست با بهره بردن از تخصص پرسنل مجرب و بنا به درخواست مشتری، طراحی سه بعدی و محاسبات فنی را انجام داده و پس از اخذ تاییدیه کارفرما ضمن تهیه نقشه های کارگروهی موضوع را به واحد ساخت و تولید ارجاع می دهد تا نمونه اولیه تولید گردد.

نرم افزارهای مورد استفاده در مجموعه تاوریست عبارتند از:

    • PLS, CADD, POLE, SAPS, Tower

    • TNX Tower

    • RISA Tower

    • CSI SAFE, ETABS

    • Mechanical Desktop

    • Tekla Structure

در ابتدای هر پروژه نمونه سازی اولیه صورت گرفته و سازه مورد نظر به واحد نصب تحویل داده می شود تا بنابر شرح کار نصب افقی یا عمودی انجام و از انطباق سازه ای نمونه اولیه اطمینان حاصل شود. در صورت لزوم نمونه اولیه به پژوهشگاه نیرو جهت تست کشش و مطابق با درختواره بارگذاری ارسال می گردد و پس از تائیدیه، تولید انبوه آغاز می گردد.

برند تجاری تاوریست یکی از راهکارهای شرکت پردازشگران عصر اطلاعات در زمینه تامین نیاز مشتریان در صنعت دکل سازی در دهه 80 شمسی فعالیت خود را با اخذ پروانه بهره برداری از وزارت صنعت معدن تجارت آغاز نمود. این راهکار تولید کننده دکل های انتقال نیرو و پست های فشار قوی ، برج های فلزی از قبیل انواع دکل های مخابراتی زمینی و پشت بامی، سازه های فلزی روشنایی و ترافیکی، مشغول به فعالیت می باشد. کارخانه تاوریست با مساحتی بالغ بر 4000 متر مربع در شهرک صنعتی خوارزمی در 45 کیلومتری جنوب غربی استان تهران واقع شده است. این واحد صنعتی با بهره مندی از ماشین آلات تمام اتوماتیک، پانچ و برش نبشی و ورق و استفاده از تکنولوژی های نوین مهندسی تولید، ظرفیت تولید سالانه بالغ بر 12000 تن انواع دکلهای انتقال نیرو و مخابراتی لتیس را دارا می باشد.